Hardlopen

Hardlopen in groepsverband? Natuurlijk bij Pheidippides.

Beginnen

Ik wil gaan beginnen met hardlopen en ik heb nog geen hardloopervaring.

Gemiddeld twee keer per jaar start bij Pheidippides een cursus hardlopen voor beginners. De doelstelling van deze cursus is om in 12 weken op te bouwen naar 30 minuten onafgebroken hardlopen! Mét plezier en zonder blessures! Pheidippides traint met gecertificeerde trainers. Zij begeleiden je in het verantwoord (starten met) sporten en kunnen je adviseren over loophouding, schoeisel, kleding of zelfs het lopen met hartslagmeter.   Je kunt dan aan het einde van de cursus bijvoorbeeld meedoen aan een 5 km . wedstrijd in de regio zoals bv. Marikenloop of Stuwwalloop.
Beginnen met hardlopen

Enige ervaring

Ik heb al hardloopervaring en ik zoek een groep die past bij mijn niveau.

De basisgroep

In de basisgroep train je jouw basis hardloopconditie. Hier is veel aandacht voor loopscholing en loophouding. Heb je weinig ervaring of gaat het erom om je conditie op peil te houden en wil je in een gezellige groep hardlopen dan kun je hier instromen. De soorten training zijn vooral de intervaltraining, of een duurloop met hier de interval in verwerkt. Hier leer je verder hardlopen en bepaal je zelf tot welk niveau je gaat. Afstanden per training zullen tussen de 6 & 7 kilometer liggen. Snelheid ligt tussen de 7 tot 9 km/u
Recreatief en sociaal karakter

Ervaren

Meer ervaring en lopen in een middengroep

Heb je al ervaring op hardloopgebied en ben je benieuwd hoe het is om in een loopgroep te lopen? Onze gezamelijke trainingen bestaan uit het verbeteren van het uithoudingsvermogen om 8 tot 12 km in een rustig tempo te kunnen hardlopen en het verbeteren van de looptechniek voor een efficiëntere loop. De kern hiervan is de wisselduurloop (ook wel interval genoemd). Met deze gevarieerde trainingening kun je je conditie onderhouden en fit blijven. Hardlopen in de middengroep is ook ideaal voor hardlopers die op zoek zijn naar de 'stok achter de deur'.
  • De snelheid ligt tussen de 8,5 tot 10 km/u
  • Een training duurt 60-80 minuten
  • Tijdens de training leggen we 8 tot 12 km af
Ervaren hardlopers

Koplopers

Verbeter je snelheid en afstand

De kopgroep

Indien je er plezier uit haalt om jezelf uit te dagen en jezelf doelen te stellen, dan is kopgroep wat voor jou! De nadruk van de trainingen ligt op het verbetere van de snelheid en het vergroten van de afstand. Met voldoende loopscholing en intervaltraining is dit een ideale groep om bijvoorbeeld te combineren met je eigen periodieke training en/of als voorbereiding op een (halve) marathon.
  • De snelheid ligt tussen de 10 tot 12 km/u
  • Een training duurt 60-90 minuten
  • Tijdens de training leggen we 10 tot 15 km af
Recreatief en sociaal karakter

Trainers

Richard Keijzer

Maria Verest

Frank Heestermans

Wie o wie?

Trainings
groepen

Hardlopen kan op twee momenten in de week. De dinsdagavond en donderdagavond.
Kijk hier voor de trainingsprogramma's.

Groepen

Voel je vrij om zelf in te vullen hoe je gebruik maakt van de trainingen die Pheidippdes biedt. Kies uit de verschillende niveaugroepen en sluit eens - gratis en vrijblijvend - aan bij een training.

Contact

Algemene bestuurszaken
Bert Carpay - Voorzitter 
Anton Schotman - Secretaris

Contributie en ledenadministratie
Jan Koolwijk - Penningmeester

Trainingen
Nadine Kregting - Trainerscoördinator

Meer bestuurlijkheden

Trainingslocatie

© 2018 Pheidippides Huissen

Netnog websites